انتشار کتاب «پشت درهای بهشت»

روایت کوفیانی که امام خود را دعوت کرده و تنهایش گذاشتند

«پشت درهای بهشت» عنوان تازه ترین کتاب انتشار یافته از سوی انتشارات کتاب جمکران است که در اوضاع اجتماعی شهر کوفه در سال ۶۱ هجری می‌پردازد.

به گزارش کرب و بلا، کتاب «پشت درهای بهشت» را رضا کاشانی اسدی نوشته است؛ اثری که خواننده را با فضای غبارآلود شهر کوفه در هنگامه دعوت جمعی ایشان از امام حسین (ع) برای عزیمت به این شهر به منظور هدایت و راهبری آشنا می‌کند.

داستان این کتاب در مورد زمانی است  که ابتدا مردم کوفه دعوت گسترده‌ای  از امام حسین (ع) می‌کنند ، اما به وقت فتنه رفتار دیگری از خود بروز می‌دهند  و روایت آن درباره شخصی به نام «موقع» از شاگردان حبیب بن مظاهر است که برای یاری امام حسین (ع) با قبیله و پدر خود به مقابله برمی‌خیزد.

تداعی فضای خدعه و خفقان زمان شهادت امام حسین (ع) و برخی از عبرت‌های ماجرای عاشورا  توسط نویسنده این کتاب در قالب داستان بیان شده است و وی با استفاده از روایات تاریخی، ماجرای زندگی فردی را به تصویر کشیده که بخشی از زوایای پنهان آن برهه تاریخی را برای مخاطب روشن می‌کند.

«پشت در‌های بهشت» آخرین اثر انتشارات کتاب جمکران است که سید محمدکاظم امیرحیدری کار طراحی روی جلد آن را انجام داده است و این کتاب ۲۰۷ صفحه‌ای هم‌اکنون در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *